Vi har börjat prata om area. Många kände till begreppet men det är ändå svårt att skilja mellan area och omkrets.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhcvaQYereqwBpsGnx-j1Iz4ZA0Rfdqpw7esBe8a1W9XYsRQB6C8zTUDau6LwiXdTvQ5edxD3nVEwVKNm-HHXiO1_XnlhCjfVVQk8-ixsVEatxIVZkEi_H9ZBQuTTLZL_i6PA-Co8O_Uoln/s320/area+009.JPG)
Vi räknade hur många elever som fick plats runt omkretsen till en kvadrat med sidan 1 meter och sedan hur många elever som fick plats inuti.
Sedan samlade var och en olika småsaker i klassrummet. Hur stor yta har de? Detta provade vi med ett cm-rutat OH-ark.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar